onsdag 14 april 2010

Läslovet i Tyskland

Undra inte om mina fonter och bildstorlekar ändras. Bloggen är så ny för mig så jag nåste testa mig lite fram!:D

Före skrivningarna hade jag tre veckors läslov. Dessa tre veckor spenderade jag i Tyskland. Vissa tvivlade lite på om jag får något läst när jag är där men det fick jag! Hemma kan jag inte läsa eftersom jag är omringad av mina saker, och hemma hittar jag alltid på något att göra. I Tyskland gick läsandet problemfritt eftersom Sascha jobbade på dagarna och då hade jag tid och tystnad för mitt läsande. 

Ibland tyckte dock Sascha att det fick räcka med min psykologiboks maraton och han drog mig med på några aktiviteter:D

Monica och jag med strawberry margaritas i mexikanska restaurangen i Jena

Sascha och jag i Leipzig

Till Saschas kompis födelsedagsfest bakade jag mitt livs första smörgåstårta! Jag ville göra något "skandinaviskt" och den blev faktist god!:D Tyskarna trodde dock att jag skämta när jag sade att tårtan innehåller skinka. " Vah?! en kötttårta"? " Finns det sånt?!" ...De var lite skeptiska när de smakade på tårtan fastän jag försökte övertyga dem om att detta är en delikatess i Finland och i Sverige!

Födelsedagsfirande! Killarna på farten!


Hos Baumanns. Tvillingarna Simone och Sandras födelsedag!

En vacker solig dag gick vi ut och gå. Det var en vandringsled som ledde till en herttigs jaktstuga. Så det blev lite kultur blandat med frisk luft och vandring!


<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar