lördag 17 april 2010

Hårkatastrof!

På torsdag hade jag tid till frisören. Jag ville färga mitt hår lite ljusare vid hårbottnet eftersom skillnaden mellan mitt ljusa hår och min riktiga färg var ganska stor. När frisören färgat mitt hårbotten märkte vi att mitt hårbotten fortfarande var "mörkt", bara nyansen hade ändrats lite. Snart stod det två frisörer och pillade på mitt hår och förstod inte vad som "gått fel". Det bestämdes att håret färgas på nytt...Efter den andra färgningen var situationen ännu den samma...Hårbottnet hade bara ändrat till en liiiite ljusare nyans, men var fortfarande betydligt mörkare än resten av håret.....Nu stod det tre frisörer vid mitt hår och sa att de aldrig sett något liknande..Det bestämdes att mitt hår färgas för tredje gången och så blev det...Denna gång blev det blont men ni vill inte veta hur mitt hårbotten brände...
Det enda problemet denna gång var att håret som färgats fick en lite gul nyans. Så det blev inte riktigt så som ja tänkt mig men..
Klippningen blev jättebra, och den gula nyansen fixade jag hemma bort med några silverschampo kurer.
Slutresultatet är jag nog ändå nöjd med..även om det blev tre färgningar och 5 timmar hos frissan.
Det kommer nog att ta ett tag före jag vågar färga mitt hår igen...händelsen var nog lite traumatisk måste jag säga...:D

Varför färgen inte fungerade förblir nog ett mysterium..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar