tisdag 4 januari 2011

Julen ut- Nytt in

När jag flög hem hade jag kappsäcken full med julklappar sa när jag flög tillbaka till Tyskland fick jag lite grejer med. Lite prydnadssaker etc. :) Här kommer lite bilder efter att jag igar "inred" här lite.

Kun lähdin Suomeen mulla oli matkalaukku täynnä joululahjoja. Joulun jälkeen matkalaukku oli tyhjä joten sain vietyä vhän pikkutavaraa mukaan tänne Saksaan. Tässä tulee kuvia eilisestä kun olin saanut tavarat paikoilleen.

Skönt med lite mera plats igen när att julgranen akte ut!!
Julklappar av moster och faster, sa fina!

Denna Pentik pralin glasburk shoppade jag ännu pa flygfältet:) sa fin, men Sascha tyckte den sag mummu aktig ut..

Pa Saschas morfars gamla läderstol kom en gammal atlas jag fick av Sascha till julklapp. Atlasen är fran 1905! Intressant att se pa hur landgränserna sag ut da! Letade i innehallet förtvivlat efter Finland tills jag kom pa att jag kanske borde leta efter mitt land under rubriken "Rysslands Östersjöprovinser". " Lyktan" har jag nangang fatt av Natalie till födispresent:)
Lite sma detaljer till köket ocksa







3 kommentarer:

  1. Hej Pirri!
    Det var jätte länge sen jag var in här och kollade,va mysigt ni har det! Hälsa
    S att Skålen från pentik inte alls är Mommo.Vi har också en sån och den är super fiiin ;-) Den där klädhängaren är också suuuper fiiin! Har du köpt den nu? Jag vill också ha...kan du fixa??jag kan sätta in pengar!

    Hoppas vi kan ses när du kommer hem nästa gång,skulle vara super kul!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Mamma ska till Åbo i morgon så hon skulle gå och kolla efter den :-) tack för "tipset" kram

    SvaraRadera
  3. Heej! Ja märkte att min kommentar jag skrivit för en vecka sedan aldrig kommit hit sen heller, ups! :/ I alla fall sku ja säga att ni har det jätte mysigt o fint nu!:) hörde att du varit i loviisan aitta också, där e så mycke kiva så man blir så inspirerad.. :) håller med att klädhängaren e jätte fin! varifrån e den alltså? :D ja saknar dig! love

    SvaraRadera