onsdag 19 oktober 2011

En vecka i Erfurt

Nu har jag varit en vecka i Erfurt. Mycket har hunnit hända! Skrev ett prov, skolan började igen och jag och S har hittat pa mycket med vara kompisar!

Nyt olen ollut viikon Erfurtissa. Olen saanut paljon aikaan. Koulu alkoi, kirjoitin kokeen ja mä ja Sascha ollaan oltu paljon ystävien seurassa!

När jag kom hem fick jag dessa fina blommor av S<3


Köpte lite mysiga doftljus fran Tkmax till höstens kalla kvällar
Hadde lite ledigt före skolan började sa jag tänkte laga lite fin middag, blev nog i och för sig pasta med köttfärssas, men dukningen var ju ganska fin;)
Till Ikea har vi ocksa hunnit. Denna lilla byra/bord fick komma hem. Perfekt att ha lite prylar pa!

Dit kom ju saklar dom nya doftljusen och lite nya fotoramar!
Fin hösthimmel
Till den orginella Oktoberfesten i Bayern hann vi inte, men Erfurts Oktoberfest var inte heller sa illa...
En lunch nu och da med Marie är ett maste!
...samt lite fest!! :D hur roligt som helst med dessa systrar!

2 kommentarer:

  1. Paddan mamma testar

    SvaraRadera
  2. Hej Ronja!
    Så vackert du har det hemma med levande ljus och bordet vackert dukat kom ihåg att gaffeln ska vara på vänstra sidan o kniven på högra.
    Hoppas pariserhjulet är kvar tills vi kommer dit och får njuta av glüwein och bratwurst.
    Hälsa Sascha att blommorna är så vackra.
    Kram Paddan mamma

    SvaraRadera